pridané
03 Mar 2008
napísal/a
info
Vyštudoval som Vysokú školu výtvarných umení, odbor priemyselný dizajn. Počas štúdia som naberal skúsenosti ako freelencer v oblasti dizajnu, grafického dizajnu a 3D modelovania, výroby architektonických modelov (3STAR - Žilina pre firmu SkyBau) . V roku 2007 som spolupracoval na výrobe kulís pre film "Hellboy 2 - Golden Army" v maďarských Korda studios ako modeler. Od roku 2008 pracujem pre herné vývojárske štúdio Pixel Federation na pozícii senior artist.
Moje hlavné zameranie je bitmapová...
posledné články
sharuj googli
likuj
Play - téma zimného semestra na priemyselnom dizajne na VŠVU

Ako každý semester, znova sa na ateliéri industrial designu na vysokej škole výtvarných umení v Bratislave spustila vlna kreativity po zadaní témy PLAY. Tému zadal vedúci ateliéru doc. Ferdinand Chrenka a názov play nechal priestor pre vetvenie ideí v okruhu hudobných nástrojov.
Ako každý semester, znova sa na ateliéri industrial designu na vysokej škole výtvarných umení v Bratislave spustila vlna kreativity po zadaní témy PLAY. Tému zadal vedúci ateliéru doc. Ferdinand Chrenka a názov play nechal priestor pre vetvenie ideí v okruhu hudobných nástrojov.
Redesign bol jedným spôsobom riešenia náročného zadania. Netreba sa však diviť že všetci z nás si vybrali ešte tŕnitejšiou cestou a to vymyslieť niečo nové a originálne - na nudné strohé funkcionalistické designy bude dosť času po škole :)
Semester sa ako vždy začal prípravou research-u (ak chcete rešerž) a po prvom týždni už sme veselo diskutovali o nástrojoch o akých som predtým v živote nepočul. Každý riešil ako ktorá vec funguje, čo je na danom princípe dobré, ako by sa dalo princíp fungovania zlepšiť, inšpirovať sa alebo ho len využiť a zmeniť k obrazu svojmu. Do povedomia sa dostal Hang drum, glass harmonica, taktiež som predtým netušil že existuje Marimba a že xylofón sa od nej dačím odlišuje. V skratke ak chce človek niečo vymyslieť a nechce aby vytvorená vec neostala v insitnej rovine, musí sa v danej problematike aspoň orientovať.
Ďalej sa naše cesty spôsobu tvorenia oddelili. Niekto mal jasnú myšlienku o materiále, niekto o tom čo chce dosiahnuť a pre akú cieľovú skupinu nástroj navrhuje, niekto chcel zase parafrázovať existujúci spôsob hry.
Uvediem zopár odrazových mostíkov: nekonečný zvon, hra na list trávy, nástroj do ruky, dotyk vody, zvuk vyludzovaný pohybom tela a pod. Každý za týmto slovným spojením mal jasnú predstavu alebo aspoň hmlistý náznak aký výsledok by chcel dosiahnuť.
Najdlhšia a najťažšia cesta bola pred nami, tyždne vymýšlania, sketchovania, konzultácii. Pomocnú ruku a hlavné technologické konzultácie v oblasti výroby hud. nástrojov nám poskytoval Mgr. art. Tomáš Brichta, ktorý má veľké skúsenosti s designom hudobných nástrojov, nakoľko od svojej diplomovej práce designuje hudobné nástroje na mieru. Ďalej sme sa nezaobišli bez externej podpory firiem, Slovenskej Akademie Vied, STU FEI - nakoľko niektoré projekty boli prototypmi, ktoré by sme sami len ťažko realizovali. Vymyslieť je jedna vec, vyriešiť, vyrobiť, ukázať, odprezentovať a obhájiť a to už je zasa o niečom inom.