Výzva: ESCALATOR
Košice 2013 ponúkajú na mieru pripravený rozvojový program pre všetky subjekty a individuálnych umelcov, ktorí pracujú v kultúrnom a kreatívnom priemysle a chcú rozvíjať a rozširovať svoje pôsobenie, skúsenosti, prax, skupinu, organizáciu, trhy/divákov, zručnosti, kariéru, medzinárodnú spoluprácu a nájsť odberateľov.
Komu je Escalator určený?
Jednotlivcom pôsobiacim v kultúre a kreatívnom odvetví, skupinám, spoločnostiam, iniciatívam, organizáciám, umelcom, kultúrnym manažérom, producentom, kurátorom a riaditeľom pochádzajúcim z košického regiónu pracujúcim v:
- živých umeniach,
- vizuálnom umení,
- interdisciplinárnom umení,
- kultúrnom manažmente,
- event manažmente a produkcii.
Čo ponúkame?
1. úroveň: Stock takes (Audit)
Identifikácia problémov, potrieb a plánov do budúcnosti
Každý účastník najprv absolvuje jeden až dvojdňový stručný audit svojej umeleckej činnosti, alebo pôsobenia v oblasti kultúry a profesionálnych potrieb. Bude zhrnutím ich súčasnej situácie, identifikovaním problémov, potrieb, požiadaviek a budúcich plánov. Výsledkom stock takes budú identifikovné potreby pre coaching, mentoring, školenia, odporúčania v oblastiach ako touring, produkcia, aplikácia výskumu a tvorba business plánu. Takisto môžu byť navrhnutí potenciálni spolupracovníci. Program prebehne pod vedením Paula Bogena a Sandyho Fitzgeralda (resumé nižšie). Ak to bude potrebné, pre špecializované oblasti budú prizvaní ďalší odborníci, ktorí budú pôsobiť ako poradcovia a mentori pri spĺňaní rozvojových plánov.
2. úroveň: Rozvojové plány
Následne po stock takes bude pre každého z účastníkov vytvorený a odsúhlasený rozvojový plán. Bude zahŕňať úlohy, ciele, požiadavky na profesionálny rozvoj a identifikovanie takých častí Escalatora, ktoré by mohli byť najprínosnejšie pre jednotlivého účastníka.
3. úroveň: Programy Escalatora
Na základe výsledkov stock takes a rozvojového plánu budú mať účastníci prístup k rôznym možnostiam na profesionálny rozvoj, zahŕňajúcim:
Školenia, workshopy a semináre
Rôzne témy, založené na potrebách účastníkov, poskytované skúsenými, profesionálnymi zahraničnými školiteľmi. Môžu zahŕňať víziu a strategický rozvoj, business plánovanie, financie/práca s rozpočtom, právne a správne riadenie, organizačnú štruktúru, fundraising, marketing, EC financovanie, projektové riadenie, touring manažment, produkcia, networking, priestorový manažment.
Mentoring a coaching
Paul Bogen a Sandy Fitzgerald budú pôsobiť ako poradcovia a mentori pre účastníkov pri napĺňaní plánu na rozvoj. Pre umelcov a umelecké skupiny v Escalatore môže byť potrebný špeciálny coaching v špecifických oblastiach. Pre tieto prípady budú najatí skúsení školitelia, ktorí im budú radiť a pracovať s nimi, ako napríklad riaditelia, spisovatelia, choreografi, dizajnéri, kurátori alebo agenti.
Networking
Možnosť navštíviť a zúčastniť sa stretnutí alebo podujatí organizovanými European Culture Networks ako sú IETM, EFA, NEMO, Trans Europe Halles, Res Artis.
Študijné návštevy
Do Európy, zahŕňajúce strenutia a návštevy umelcov, festivalov, kultúrnych manažérov, organizácií, budov a projektov. Takisto sledovanie práce zahraničných umelcov.
Scratch Nights
Pre divadelných a mediálnych umelcov, krátka ukážka ich práce vo vývoji pred pozvanými na získanie spätnej väzby a následná diskusia.
Výstava
Vystavovanie prác vizuálnych umelcov mimo košického regiónu, v rámci Slovenska alebo v Európe s asistenciou a podporou skúseného kurátora. Môže to byť aj spojená výstava viacerých košických umelcov.
S kým pracujeme?
Paul Bogen a Sandy Fitzgerald budú hlavnými lídrami, mentormi a školiteľmi v programe Escalator. S vyše 60-ročnou skúsenosťou v kultúre pracujú spolu ako Olivearte Culture Agency http://www.olivearte.com. V súčasnosti riadia projekt Engine Room Europe, 3-ročný EC financovaný projekt s 12 partnermi v 10-tich krajinách o udržateľnosti nezávislej kultúry v Európe. Paul a Sandy realizovali školiace programy a riadili kultúrne projekty v 20-tich krajinách Európy, spolupracovali so širokou škálou umelcov a organizácií. Ďalší mentori, coaches a tréneri, ktorí budú pracovať na Escalatore budú vybraní, keď budú identifikované potreby na rozvoj účastníkov.
Paul Bogen
Paul začal svoju kariéru ako herec, komediant a DJ. Po roku práce v Poľsku sa stal divadelným producentom v London’s Fringe, a potom Commercial ‘West End’ Theatre.
V rokoch 1990 – 2006 bol Paul prvým riaditeľom The Junction v Cambridge – nového kultúrneho centra, ktoré sa zameriava na kultúru mládeže v UK. Paul dohliadal na rozvoj the Junction a jeho multidisciplinárny program 400 predstavení rock/pop/jazz hudby, divadla, tanca, komédie a klubových predstavení a 600 vzdelávacích podujatí ročne, ročným obratom 5 miliónov libier, 150-timi zamestnancami a návštevnosťou 150 000 ľudí ročne. V roku 2005 Paul naplnil 10 miliónový rozpočet vytvorením “state of the art” zariadenia.
Paul bol 7 rokov výkonným členom komisie, a neskôr prezidentom Trans Europe Halles (európska sieť kultúrnych centier). V súčasnosti je riaditeľom výboru Korjaamo Cultural Factory, Helsinki, Fínsko, prísediaci expert pre European Commission’s Culture Programme, lektor v Culture Management at St. Mary’s University, London a člen Royal Society of Arts.
Sandy Fitzgerald
Sandy má viac ako 30-ročné skúsenosti ako kultúrny praktik a manažér. Začínal ako herec, spisovateľ a hudobník a stal sa zakladateľom a riaditeľom City Arts Centre, Dublin od roku 1973 do 2002.
Sandy sa zúčastňoval na mnohých oblastiach kultúrneho rozvoja v Írsku a v zahraničí, pracoval na lokálnej, národnej a medzinárodnej úrovni. Jeho prax zahŕňa: riaditeľ Dublin Street Carnival (1988-1991); zakladajúci člen CAFE (Creative Activity for Everyone) teraz CREATE, člen výboru Royal Hospital National Cultural Centre (neskôr sa stalo Irish Museum of Modern Art); člen výkonného výboru Trans Europe Halles (európska sieť kultúrnych centier) a člen výboru Dublin Film Festival a Junior Dublin Film Festival.
Ako sa prihlásiť?
Kritériá
Na zaradenie do programu Escalator musí žiadateľ jasne preukázať túžbu po profesionálnom rozvoji. Výber bude skôr založený na talente, potenciáli, kvalite práce a jasných cieľoch, ako na umeleckom alebo vzdelaní a skúsenostiach.
Účastníci Escalatora nemusia v čase podávania prihlášky pracovať profesionálne alebo pracovať na rozvoji kariéry tradičnými a mainstreamovými spôsobmi. Hlavnými kritériami budú potenciál, kvalita a túžba po rozvoji.
V Escalatore nie sú žiadne vekové obmedzenia, hoci, z právnych dôvodov je možné, že žiadatelia pod 18 rokov nebudú do programu zaradení.
Čo potrebujeme k žiadosti:
Prosím, zašlite nám:
- Váš profil zhŕňajúci predchádzajúce zamestnania a skúsenosti.
- Motivačný list v rozsahu do 300 slov, v ktorom bude uvedené prečo sa chcete zúčastniť programu Escalator.
- Kontaktnú údaje:
meno hlavnej kontaktnej osoby, adresu, telefónne číslo a email,
meno umelca (umelcov), kultúrneho pracovníka, skupiny, spoločnosti.
Prihlášku, motivačný list a kontaktné údaje zasielajte elektornicky na escalator@kosice2013.sk
Deadline: 15. apríl 2013
Začiatok programu: 29. apríl 2013
Koniec programu: 15. december 2013
DÔLEŽITÉ: Ak sa chcete zúčastniť Escalatora, je nutné, aby ste boli v Košiciach medzi 30. aprílom a 10. májom 2013, keď sa bude robiť stock take/Audit.