Braun Prize 2009
BraunPrize 2009 je už 17. ročníkom medzinárodne známej dizajn súťaže, ktorá je otvorená mladým priemyselným dizajnérom, ktorí ešte stále študujú alebo doštudovali po marci 2006.
Keď bola v roku 1968 založená, BraunPrize bola prvou nemeckou medzinárodnou súťažou podporujúcou mladých dizajnérov. BraunPrize sa snaží prezentovať prácu mladých dizajnérov z celého sveta, zviditeľniť prácu škôl dizajnu a viac si uvedomiť a oceniť faktory a kritéria, ktoré robia dobrý dizajn produktu. Okrem toho zdostupňuje kreativitu a vynaliezavosť mladých dizajnérov verejnosti a poskytuje spojenie medzi mladými dizajnérmi a priemyslom či potencionálnymi klientami.
Výhra = 36,000 EUR. Výherca dostane 12,000 EUR a platenú šesťmesačnú stáž v dizajnérskom oddelení Braun. Ostatný výhercovia dostanú po 5,000 EUR a zbytok peňazí bude rozdelený medzi špecialne ocenených výhercov.
Najlepšie práce budú vystavené v putovnej výstave (BraunPrize Exhibition) a tiež budú zverejnené v medzinárodnej tlači a na internete.
Tému pre svoj produkt koncept si môžu účastníci zvoliť sami. BraunPrize je úplne osamostatnená od rozpätia Braun produktov a neobmedzuje sa ani na produkty spotrebného tovaru. Predložené návrhy by mali reprezentovať ozajstné inovácie v dizajne a technológii a zameriavať sa na hlavné témy nášho času. Pri rozvýjaní konceptov treba mať na mysli potreby spotrebiteľov.
Hlavné kritéria hodnotenia
- Dizajn - inovácia, estetika, čistota, ergonómia
- Technológia - ako presvedčivá je funkčnosť produktu
- Použiteľnosť - výhody produktu poskytované spotrebiteľom